-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50400 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با توجه به حديثي كه مي فرمايد امام زمان(عج) وقتي ظهور مي كند كه ملئت الارض ظلما و جورا پس اصلاح جامعه معنا ندارد، آيا اين نظريه درست است؟
بايد دانست روايات گسترش فساد بيانگر شرط ظهور نيست، بلكه ترسيم سيماي جهان مي كند، از اين رو از وظيفه ما براي اصلاح خود و جامعه نمي كاهد. علاوه بر اينكه يكي از مصاديق ظلم آن است كه مصلحان جامعه و انسانهاي وارسته مظلومانه به دست سردمداران تبهكار و زياده خواه كشته مي شوند. و اين نوع جنايتها در دوران آخرالزمان با توجه به سلاحهاي پيشرفته و ابزارهاي جديد شكنجه گسترش مي يابد. بنابراين حديث مذكور نه تنها دليلي بر خانه نشيني و نفي مبارزه نيست بلكه خود دليل آشكاري است بر فعاليت جدي مبارزان اصلاح گر و شهادت مظلومانه آنان به دست سركردگان ظلم و ستم، به گونه اي كه آن چنان عرصه بر مردم مستضعف تنگ مي شود كه انتظار حقيقي براي استقبال از نجات دهنده اصلي در ميان مردم پديد مي آيد. و همين آمادگي واقعي است كه از شرايط ظهور حضرت ولي عصر(عج) مي باشد. براي توضيح بيشتر توجه شما را به مطالب زير جلب مي كنيم: در طول تاريخ غيبت به ويژه در قرون اخير نوعي تفكر آسايش طلبانه در برخي پديد آمده و آنان بهانه اي مي طلبند تا از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند! حال چه بهتر كه اين بهانه رنگ ديني داشته باشد. از جمله اين موارد آن است كه ما نبايستي با ظلم مبارزه كنيم زيرا ظهور امام زمان به تأخير مي افتد و حتي برخي پنداشته اند كه بايد به ظلم و فساد نيز كمك كرد و در گسترش آن كوشيد تا اسباب ظهور بيشتر فراهم شود؟! اين تفكر ناشي از عدم شناخت مسئوليت و نشناختن دين الهي و برداشت غلط از موضوع ظهور است. زيرا: اولاً: هيچ يك از تكاليف شرعي مانند نماز، روزه، حج، امر به معروف، مبارزه با فساد و ... مشروط به چنين شرطي نيست، يعني تكليف نماز و يا نهي از منكر تكاليفي مطلق هستند. يعني آن كه عمل به آنها الزامي است، چه موجب تسريع در ظهور يا تأخير آن شود. ثانياً: هيچ يك از آموزه هاي دين نمي تواند اركان واساس دين را معطل نمايد. اگر فرض كنيم (به فرض محال) پي گيري تعاليم دين موجب تأخير در ظهور شود، باز عمل به آن تعاليم واجب است. ثالثاً: روايات مربوط به ظهور، اختصاص به اين گونه روايات ندارد، بلكه روايات ديگري خبر از وقوع حركت هاي اصلاحي مانند انقلاب ايران و گسترش موج اسلام خواهي در جهان مي دهد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.